Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-13, 07:35   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Arbeidsledige med doktorgrad går da ikke på sosialstøtte. De får arbeidsledighetstrygd (eller hva det heter nu til dags) og er jobbsøkere. Det er jo noe helt annet og har vel akkurat ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

Studenter som er mellom studielån og sin første jobb går kanskje på sosialtrygd, men de hadde utnyttet sosialstøtten mye bedre som jobbsøkere enn som snømåkere, så det blir også en ganske søkt problemstilling. Flertallet av disse er vel uansett bare på trygd noen få måneder, så jeg kan vanskelig se for meg at disse utgjør hovedtyngden av "problemet". (Men bortsett fra det må de gjerne gjøre snømåking eller whatever fremfor å gå ledige i mitt hode. Det er vel den eneste gruppen av sosialstøttemottakere jeg ser for meg at dette "gi dem en spade"-utspillet til FrP ville fungere fint for.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.