Klær - kostnadsnivå og kvalitet
Etter å ha studert i mange år, har jeg vendt meg til å kjøpe rimelige klær. Det er flere grunner til at det passer meg bra... bl.a at jeg blir fort lei og får lyst til å skifte stil. Et eksempel på det, er at jeg i fjor sommer elsket sterke farger, mens jeg nå går for mere duse og gyldne farger.
Samtidig ser jeg at jeg har noen få plagg i garderoben som jeg har hatt i en hel del år, som ser helt nye og fine ut, og som jeg stadig bruker. Dette er plagg som kostet en del mer enn de fleste andre plaggene i min garderobe.
På den annen side, så har jeg mange bitre erfaringer med at jeg har revet i litt ekstra og kjøpt dyrere plagg, hvor kvaliteten har skuffet veldig.
Så lurer jeg på... dere som virkelig kjøper mye dyre merkeklær (type mange ganger prisene på HM... ja hvor man legger til nuller faktisk), erfarer dere at de dyre klærne virkelig er av en helt annen og bedre kvalitet enn det man kjøper på de rimelige kjedebutikkene?
Og en annen ting... legger dere merke til når dere møter mennesker... om de har billige eller dyre klær på seg? Ser dere det og tenker over det?
Ja dette lurte jeg på i kveld.
|