Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tenker du miljø når du har lyst til å bytte mobil?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-13, 21:30   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Tenker du miljø når du har lyst til å bytte mobil?

Det lurer jeg på. En av mine grunner til ikke å bytte mobil selv om det finnes mange sprekere modeller er at jeg prøver å ikke ha for høyt forbruk. Jeg leste et sted at produksjon av en eneste mobiltelefon genererer 75 kg avfall. Om tallet er riktig vet jeg ikke, det er lenge siden jeg leste det, og jeg husker heller ikke hvor. Det kan ha vært Teknisk Ukeblad, mest sannsynlig.

Jeg vil aldri bli en som bytter telefon annet hvert år. Jeg vil helst reparere hvis den går i stykker, men det er visst "ut". Og for all del, jeg har nok andre svin på skogen hva angår miljø, altså. Men akkurat nå lurer jeg på om dere som bytter ofte tenker på forbruksaspektet, og hva dere evt. tenker og hvordan dere kommer til at det er greit å bytte allikevel. Og la meg igjen si, jeg har nok andre svin på skogen, så dette er bare nysgjerrighet, ikke fordømmelse.

(Og ja - det er egentlig en spinoff fra tråden om 6. klassinger og telefoner.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.