Hvilken regjering håper dere på nå?
Jeg hopper litt fra fot til fot, kjenner jeg. Jeg er redd for hva som går tapt i sluket med et Venstre som må kompromisse på store områder for å få sitte i regjering. Jeg tenker at om de sitter på vippen så vil de kunne få stor uttelling i viktige enkeltsaker. Men om de får sitte i regjering så vil de få fire år på seg til å hamre ut en ganske solid politikk på kjerneområder om de får de riktige departementene. Jeg er for eksempel EKSTREMT sugen på å se Venstre i et kunnskaps/utdanningsdepartement. Det gir helt andre muligheter for dyp påvirking enn å drive og stemme i enkeltsaker. Men da vil de også ha måttet kompromisse og binde seg til masten på andre, også viktige saker. :løper i ring:
Og så er jeg spent på om KrF og Venstre blir enige, for det må da bli begge eller ingen? KrF er kjent for å få mye ut av vippeposisjon, og er ikke sånn ekstremt sultne på ministerposter. Venstre er kjent for å få mye ut av størrelsen sin i regjering...