Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skeptisk til at niåring er hjemme alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-13, 22:42   #1
Jakki
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2013
Jakki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skeptisk til at niåring er hjemme alene

Hei.

Vår kjære nabofamilie leier ut sokkelen i huset sitt til en mor og en gutt på ca. 9 år.(gutten er annenhver uke hos mor/far)

Familien som leier ut er litt engstelige for rett og slett reise bort, da de vet at 9 åringen er veldig mye hjemme alene i sokkelen på huset, ettersom moren er i butikkbransjen og er mye mye borte på jobb. Det kan feks. være fra 08.30 til 20.00 i helgene, men også i ukedagene kommer gutten hjem fra skole ca. 15.00 og moren trenger ikke å komme hjem før etter 20.00

Vet at 9 åringer kan være ansvarsfulle, men denne gutten er nok dessverre ikke mors beste barn, og jeg vet det har vært mye styr på skolen med denne gutten som har resultert i klassebytte osv. Han virker også og være veldig barnslig for alderen.

I.o.m at vi har utsyn fra huset vårt og opp til de i sokkelen, så observerer jeg at denne 9 åringen er opp til langt på natt i helgene. Etter kl.24.00, og sover til 11-12 på lørdags formiddag. Snakket også med gutten en dag da han gikk forbi meg på veien i mellom husene våre, og jeg spurte om han ikke var på skolen, men da var svaret at de hadde sovnet av.

Er dette grunn til bekymring? Jeg synes jo synd på gutten, da han ikke er på SFO, ikke med på noen fritidsaktiviteter, moren har ikke bil, har ikke sett at han har hatt noen kamerater på besøk i de siste årene osv...

Fikk høre av familien som leier ut at denne gutten også var veldig "flink" til å ødelegge det meste av ting. Gikk løs på ting med hammer osv...

Hvordan håndterer mann slikt?

Jakki er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.