Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Jeg sitter i skolens FAU på ørtende året siden ingen andre vil, jeg sitter også i skolens SU. Var i SU på ungenes barnehager også i sin tid. Mannen min er sponsoransvarlig i idrettslaget til ungene og formann i velforeningen. For egen del er jeg med i min fagforenings lokale kretsstyre og sitter i foreningens sentralstyre som leder for medlemmer med samme rolle som jeg har. Da måtte jeg si fra meg mitt mangeårige verv i valgkomiteen. I tillegg kommer selvsagt dugnader og annen felles innsats.
Jeg liker å være engasjert, være der jeg kan påvirke og å ta ledelse på ting. Samtidig er det fint for ungene å se at foreldre engasjerer seg på deres vegne.
Det er de samme jeg treffer på kunstgressdugnad og FAU, utdeling av reflekskampanjen på skolen og som lagledere for håndballen. At ikke alle har mental eller fysisk helse til å ta på seg verv eller bidra på andre måter er nå en ting, men jeg tipper at en del nok kunne bidratt noe mer og at deres barn egentlig er prisgitt innsatsen fra andre foreldre.