Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger man fleece?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 08:36   #32
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fleece?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Akkurat den der er litt vanskelig, synes jeg. Jeg jobber i barnehage selv, og når man skal ut før mellomvakten går hjem og er alene med 7-9 småbarn ute og det plutselig skulle begynne å regne, er det fullstendig kaos om man skal løpe inn og skifte på alle ungene alene. Så er det opphold, men fare for regn, kan det godt hende vi tar på dem regntøy og støvler (eller vanntette dresser og sko til de som har, det er ikke så mange som har det alltid) før de går ut. Ser det jo an, men det er alltid noen foreldre som synes vi gjør et eller annet feil samme hva vi gjør (snakker ikke om deg nå altså).

Her i Trøndelag er det alltid fare for regn. Vi bruker sant å si aldri regntøy hjemme. Skjønner at det ikke er lett å tilfredsstille alle, men når den dyre, vanntette dressen, og de gode Gore-Tex-skoa står ubrukte i garderoben, så ser jeg i grunnen ingen unnskyldning. Med det på hadde det overhodet ikke vært noen krise om det begynte å regne. Og hadde de likevel blitt våte var det fullt opplag med tørt skift i garderoben, som ungene mine kunne ha på seg når de kom inn igjen. Prøvde å bare droppe å ta med regntøy, men da tok de på låneregntøy i stedet for vanntette skallklær, så det nyttet ikke det heller. Til slutt ga jeg bare opp, vrengte alltid klær av ungene som det første jeg gjorde når jeg hentet dem, og telte ned til de skulle begynne på skolen. Nå bestemmer de heldigvis litt mer selv.

Sist redigert av My : 10-10-13 kl 08:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.