Hva kan jeg gjøre med det lange håret mitt?
Jeg har ganske langt hår. (Jeg vil ikke klippe det, for jeg har en håravfallsykdom som gjør at jeg setter pris på en viss hentesveiseffekt.)
Det er mørkt brunt, i utgangspunktet veldig tykt (det varierer jo, etter som hvor mye som har falt av og ikke) og ganske krøllete.
Hver morgen bruker jeg 45 sekunder på å ha i hårolje, børste det og sette det opp i en høy hestehale, som jeg tar ut når jeg legger meg om kvelden. Ikke så veldig sofistikert, med andre ord.
Jeg eier ikke hårføner, og kommer aldri til å finne motivasjon til så fryktelig mange minutter med hårstell om morgenen, men hva mer kan jeg egentlig finne på? Jeg er så inspirasjonsløs... Jeg har sett på YouTube (sammen med åtteåringen. ), men jeg er helt uten snøring, og føler at jeg er minst 15 år for gammel for stylingen jeg finner der. Jeg lurer på om jeg kanskje er 15 år for gammel for hestehale også. (Spesielt etter at chairman for sesjonen jeg holdt presentasjon for på en konferanse forrige uke etterlyste "the girl in this session" )
Hvordan ser man passe kul og passe voksen ut på håret med langt hår?
|