Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 23:13   #11
andreas84
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2013
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

"Så måten å være en bevisst forbruker på, er å kjøpe en ny dings med akkurat samme funksjonalitet som den dingsen man har fra før, bare i noe mindre målestokk. Jeg er jammen glad vi fikk oppklart dette."

Mobilen jeg har nå kostet 300,-. 750i husker jeg ikke, men jeg tipper ca 2000,- Nå ville den kostet en del mindre. Sansa mp3 spiller koster 350-400,-

Så ja, jeg vil påstå at det er bevisst pengeforbruk å gi 700,- (eller 2400,- 750i) for en vanlig telefon + mp3-spiller, mot 3-5000,- for touch-telefon.
Jeg synes også det er godt å slippe ekstra vekt på armen, strålingen, og redselen for å ødelegge noe til 3-5000,- når man er ute å trener.

Jeg kan forstå at det ikke frister å kjøpe mer når man allerede har svidd av 3-5000,- på en mobil. Når så mye er brukt, virker det som mange leter frem mange grunner til å forsvare trend-kjøpet.

"Og om du mener en smarttelefon er en "stor, tung dings" lurer jeg på hvilken telefon du har vært borti. Min er slett ikke tung og jeg merker den knapt på armen."

Som sagt, min gamle telefon var Sony Ericsson 750i. Den veide 99g. Den jeg har nå veier 94g. Når det gjelder disse touch-telefonene ligger de nyere på rundt 120-180g. Med et gjennomsnitt jeg tipper til 135g. Evt les å vurder selv http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_HTC_devices
Uansett. De er større og tyngre en de gamle.

"vi har jo fått et zombie-samfunn! Men det betyr jo ikke at TELEFONENE er "teite", det er jo folk som er problemet. Telefonene er helt geniale, de."

Dette Zombie problemet du snakker om, kan minskes. Om disse mobilene bare ikke hadde blitt hypet opp, og prakket på oss så kraftig.
Nå er det vel på barne og ungdomsskolen de begynner å få mobiler.
Mennesker er mennesker, vi er hva vi er utifra situasjonene vi settes i.

Sist redigert av andreas84 : 15-10-13 kl 23:19.
andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.