Sv: Større risiko for skilsmisse om mannen gjør mer husarbeid?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Men gjelder det bare bygder? Hva hvis man er fra en by, og Norge har ingen store byer sånn egentlig, er man "enkel" hvis man slår seg ned og blir værende i byen man er født og oppvokst i?
Jeg er ikke alltid helt klar i toppen for tiden, men mener bestemt at jeg med vilje IKKE skrev at dette var en bygdegreie? Jeg bor i en "bygd" selv (i Oslo) - her er jeg omgitt av generasjonsboliger der samme familier har bodd siden 40-tallet, da husene ble bygget. De som ikke har bygget i hagen, da. Vi er skikkelige nykommere, som bare har bodd her i knappe ti år. Og jeg ser den samme "tilfredsheten med tingenes tilstand" her som jeg ser i den bygden der jeg vokste opp. Og vi har to skilte foreldrepar på hele skolen. 
Og jeg mente "enkel" som i "enkel å glede" eller lett for å slå seg til ro med slik ting er, ja. Slår seg til ro på stedet der man vokste opp, slår seg til ro med den tradisjonelle arbeidsfordelingen man vokste opp med, slår seg til ro med ektefellen.
Jeg beklager hvis jeg formulerer meg toskete om dagen.