Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Hva som er viktig og ikke viktig i hverdagen varierer nok veldig fra person til person/familie til familie. En "vennefamilie" vil i en periode fremover av ymse årsaker har dårlig råd, nesten halvert inntekt i forhold til tidligere. Alle faste utgifter etc går greit, men så begynte vi å diskutere hva man ville kuttet ut i slike tilfeller, i forhold til dagligvarer og "hverdagsluksus".
Jeg tror at jeg ville kuttet ut alt "ekstra", brus feks, eller kjørt billigere middager ved feks å kutte ut biff. Andre ting som feks frisørbesøk eller kino hadde blitt avbestilt, osv. Min venninne mener at for de er kino viktig og bør prioriteres, og at de heller kjører brødskive som middag noen dager.
For ordens skyld - det er helt udramatisk for de det gjelder, det var bare interessant hvor forskjellig vi tenkte om hva som ville forsvinne dersom man måtte halvert inntekten en periode (evt levd på atskillig mindre enn til vanlig).
Hva hadde dere prioritert bort dersom halve inntekten forsvant (og under forutsetning av at dere fremdeles kunne dekke faste utgifter)?