Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen som kan hjelpe meg litt med en strikkeoppskrift?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-13, 01:42   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Noen som kan hjelpe meg litt med en strikkeoppskrift?

Jeg holder på å avslutte en bilstolpose til min lille niese men har støtt på et problem i oppskriften. Eller så er det mulig at jeg har tolket feil. Legger ved bilde av den aktuelle delen. Jeg strikker den midterste oppskriften.

"sett nye merker i hver side med 65 masker til hver del, og fell 8 masker i hver side. Strikk hver del ferdig for seg selv"

Da har jeg kommet frem til 57 masker, sant?

Forstykket:
"Legg opp 6 masker i beg og slutten av p. Disse danner stolper for knappehull. Strikk videre i glattstrikk frem og tilbake."

Da har jeg 69 masker.

"Når ermehullet måler 9 cm. felles de midterste 7 m. av til halsringing."

Da har jeg 31 masker igjen til hver side.

"Fortsett med hver del hver for seg, og fell samtidig mot halsringingen 3 m 1 gang, 2 m 1 gang og 1 m 1 gang = 13 masker igjen til skulder."

Greia er bare at da er det igjen 25 masker til skulder. Har jeg lest noe helt feil eller er det bare en kjempefeil i oppskriften? Feller jeg bare mange flere til halsen i utgangspunktet eller flere masker når jeg skal felle mot halsringingen? Hva blir finest?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.