Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 01:08   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor viktig er det for deg at barna dine ser og opplever Norge?

Litt teit overskrift men tråden om ferieplaner for 2014 fikk meg til å tenke litt over et økende dilemma jeg føler jeg har i forhold til ferie og hva som er riktig prioritering.

Jeg kjenner jeg har en økende dårlig samvittighet og er litt/delvis flau over hvor lite av Norge barnet mitt har sett. Hun er 10 år og har reist veldig mye i sitt liv, kan nok krysse av flere land og hovedsteder en de fleste andre i familien for å si det forsiktig.

Men vi har knapt reist på ferie i Norge. Når jeg tenker meg om har hun sett veldig veldig lite av Norge. Så derfor tenker jeg at vi må på Norges-ferie neste år, selv om jeg overhode ikke har lyst på det selv. Det frister bare ikke for meg av mange grunner, men det bør jo strengt tatt ikke gå ut over barnet mitt. Jeg sliter litt med at det blir litt "teit" (i mangel på et bedre ord) at jeg ikke legger opp til at hun ser og opplever mer av Norge. Jeg tar meg jo i det hver gang vi tar en svipptur til Gøteborg eller Stockholm, - hvorfor drar vi ikke heller til Trondheim eller Bergen? Men det skjer bare ikke. Hun har sett og opplevd mye mer av Sverige også når jeg tenker meg om og når jeg teller alle sommere på Koster.

Men her inne på FP er det jo voldsomt med omfattende utenlandsferier. Får dere til Norges-ferier i tillegg til disse? Er det viktig for dere at barna deres ser og opplever mye i Norge, eller mener dere det er like verdifullt å se og oppleve andre land? Likestiller du ferie hjemme og i utlandet?

Jeg er bare nyskjerrig altså, og prøver å finne ut av denne dårlige samvittigheten min.

Sist redigert av Lisa : 04-11-13 kl 01:18.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.