Sv: I lys av hendelsen i Portugal
Nei, aldri gjort og ville aldri gjort det i fremtiden, uavhengig av dette. Kidnapping er jo det absolutt skrekkscenariet, meget lav sannsynlighet, men dog. Jeg tenker hovedsakelig på brann og innbrudd, samt ganske enkelt at barnet våkner og blir redd (vet ikke om de brukte babycall der nede? Det høres ikke sånn ut). Jeg ville heller ikke gjort det selv om babycallen rakk til restauranten, det kan utmerket godt skje ting selv om den er på. Den kan jo også skrus av dersom noen tar seg inn.
Vi har nettopp vært i Syden selv. Der satt vi inne i naboleiligheten noen kvelder fordi det var for kaldt på verandaen (vennepar bodde ved siden av, de hadde også barn, vi byttet på å være hos hverandre); dvs ca 4 meter i luftlinje fra senga til S på 2 år som lå inne i vår leilighet – vi delte veranda så vi hoppet bare ut en verandadør og inn en annen og hadde begge ulåste, satt rett ved verandadøra inne i stua. I tillegg hadde vi babycall, men det var absolutt det lengste jeg kan strekke meg. Hadde jeg hørt om denne kidnappingssaken før vi dro er jeg ikke sikker på om jeg hadde turt det en gang, strengt tatt KUNNE en person sneket seg inn vår verandadør som i tillegg var åpen - eller brutt seg inn den andre døra, men det er klart det skulle mye til at vi ikke hadde hørt noe eller fått det med oss – jeg føler likevel nå i ettertid at jeg var i overkant dristig til å være meg. Noen ting må man likevel kunne gjøre av denne typen, for helt sikker på noe blir man jo aldri.
At noen tør å gå fra for å gå på restaurant klarer jeg ikke begripe, men det er sikkert fordi jeg er ekstremt nervøs på slikt.
Sist redigert av apan : 09-05-07 kl 13:36.
|