Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Heilo som marsvinmamma - en nybakt-tråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-13, 23:08   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Heilo som marsvinmamma - en nybakt-tråd

Vi har fått marsvin! Dvs at ungene mine har fått hver sitt av et søskenkull, kjøpt fra noen venner som hadde fått marsvinbabyer. De to jentene vi skulle få viste seg å være to gutter! Men så lenge det er samme kjønn så satser vi på at det går bra. Foreløpig er marsvina nokså sjenerte og usikre, de er mest inni huset sitt (hvor jeg har lagt litt flis fra det gamle buret deres) og våger seg ut for å nappe til seg litt høy innimellom. Ungene er veldig utålmodige på at de skal ble trygge og tamme så de kan kose med dem. Men jeg har forklart at de trenger tid på å bli kjent med den nye tilværelsen, og så tenker jeg at ungene sikkert har godt av å øve seg på å gi de små vesenene den tida de trenger.

Det er underlig meditativt og samtidig stressende å ha nye marsvin i hus. Både jeg og ungene har blitt sittende lenge ørstille foran buret for å få gleden av å se litt på dem i dag. Det er gøy, og de begynner å bli litt tøffere, men jeg blir jo også veldig bekymret. Hvorfor drikker de ikke? De har en drikkeflaske som det ikke ser ut til at de har rørt. Nå har vi satt inn en skål med vann i tillegg, men de har ikke drukket av den heller.

Og nå så jeg også tydelig at de sloss om huset sitt - så den ene stakkaren har blitt forvist til å ligge under "etasjebrettet" i buret i mangel på ordentlig hus, og jeg som hadde tenkt at brødrene ville synes det var fint å sove sammen den første tiden. Det er litt som å ha baby igjen, jeg skjønner meg jo slett ikke på de små vesnene og behovene deres.

Jeg har funnet mye god marsvin-info på nettet, og vi har en god bok (som jeg ikke finner, så klart). Men hvis det finnes noen erfarne marsvineiere på forumet tas alle gode råd og oppmuntrende ord i mot med takk.

(PS: De har fått et stort og godt bur, med treflis til strø, tørrmat og høy er kjøpt inn og C-vitaminpulver likeså. Prisen jeg betalte for alt utstyret på dyrebutikken gjorde følelsen av å være nybakt-mamma igjen enda sterkere.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.