Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg er veldig enig med Esme. Selv om jeg mener at kommentarer om tykkjer ofte er ment som en kompliment, så mener jeg jo ikke at det er GREIT. På lik linje med alle "komplimentene" jeg fikk over hvor fiiiiin jeg har som hadde slanket meg, for før var jeg jo så tjukk, lite lekker, stygg, osv. Jeg blir for øvrig direkte sjokkert av å lese hva folk kan lire av seg til tynne folk. Trodde mer det var på "ta et kakestykke til da, du som er så tynn"-nivået.
Det opplever jeg støtt og stadig på jobben, der det ofte serveres kaker i forbindelse med diverse anledninger. Jeg er ingen kakespiser og sitter dermed med min salatlunsj mens andre tar seg et kakestykke eller to. Jeg får ALLTID høre at jeg som er så "tynn" (normalvektig) bør kose meg med kake (som jeg ikke liker, sær som jeg er). BMI er på rundt 20, men jeg er ganske veltrent. Andre ganger må jeg nesten forsvare meg og si at jeg faktisk spiser godterier og sjokolade i helgene, og det er utrolig hvor overrasket folk kan bli. Det verste jeg har hørt er vel "Du er vel bare hard å ta på " (underforstått, æsj, ekkelt). Og jeg er ikke tynn engang, bare normalvektig.
I den første jobben min som ungdomsskolelærer var det faktisk noen elever som kontaktet rektor og sa de trodde jeg hadde anoreksia fordi jeg var så tynn (BMI på rundt 17-18). Jeg ble fulgt med argusøyne en periode der, og "alle" fulgte med på at jeg spiste matpakka hver dag osv.
Når det gjelder fotballfrua, synes jeg ikke det er noe rart at hun eksponerer seg selv på nettet så kort tid etter fødselen, all den tid kroppen er "produktet" som hun lever av. Men at det sender uheldige signaler, kan man være enig i.
Sist redigert av cora : 30-11-13 kl 10:25.
|