Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Det tviler jeg på at han gjør, siden det er slik han pleier å være på nett når noen kritiserer fruen.
Jeg må lese om fotballfruen. Det er som en gigantisk ulykke skjer foran øynene mine, og jeg vil ikke se, men jeg må. 
Jeg tenker at fotballfruemannen er en heftig sak å forholde seg til. Full av seg selv, men ikke akkurat den lengste kniven i skuffen når det kommer til å gjøre Smarte Valg(TM) når han kommuniserer på nett.
Jeg har fulgt med i kommentarfeltet på minervarnett siden i går, og innleggene der gir jo et helt eksepsjonelt bra eksempel på hvorfor Fotballfrue og andre bloggere som blogger om Seg Selv og Livet så uendelig problematiske. De lever av det - de selger seg selv, livet sitt, huset sitt, klærne sine, maten sin, interiøret sitt, bryllupet sitt, (til og med begravelsen til bestemoren!) livsstilen sin og til og med babyen sin. Følgerne klarer stort sett ikke å skjønne forskjellen på Fotballfrue og Caroline Berg Hansen - de skriver til henne som om hun var en nær venn, og forsvarer henne med nebb og klør for eksempel i kommentarfeltet på Minervanett. Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke hverken fruen selv eller mannen heller klarer å skille klart mellom business-biten og det egne livet - fordi de jo lever av å gi regisserte innblikk i dette livet til folk der ute. Ergo får vi en kaosdebatt hvor noen sier: "Jeg tror ikke dette er sunt..." hvorpå fruen svarer "jeg får kritikk uansett hva jeg gjør " og mannen bidrar med sine lynskarpe "hun er ikke syk, hun er bare spiseforstyrra" og blodfansen skriver indignert om nettmobbing i sær skrevne og opprørte innlegg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|