Sommerferien 2014 - valgets kval
Jeg har så vidt begynt å snuse på sommerferie. det er I det hele tatt lite som er bestemt, verken land eller steder. Har funnet fire hovedalternativer, men klarer ikke velge hva jeg vil. Alt er jo mye lettere å selge inn om jeg har en klar favoritt. De fire favorittene er:
- Øy-hopping Kykladene, Hellas. Fly t/r Santori, en dag eller to på Santorini, , en uke på Naxos, en uke på Paros/Antiparos
- Kroatia. 2 uker, enten begge ukene på Makarska eller en uke på Makarska og en uke ved Pula
- Nord-Italia. Fly t/r Milano, en uke feks ved Gardasjøen, en uke et annet sted. hvor?
- Midt-Italia og/eller Sør-Italia. Fly t/r Roma. Feks et par dager i Roma, en uke i Terraccina (eller andre steder) og ca en uke et annet sted.
Vi er fire stk, to voksne og to barn på 5 og 11. Vi liker det ikke altfor varmt, bader gjerne i basseng, men må bør ha mulighet til å bade i sjøen. Liker at det er klart vann og mulighet for feks snorkling. Bare basseng og hotell er ikke ferie for oss. Vi foretrekker leiligheter, men går ut og spiser middag. All inclusive er ikke noe for oss. Liker at det er litt i nærheten, vil ikke bo i ødemarken. Bør kunne gå til et par restauranter/minsentrum., men går gjerne I 15-20 minutter om det behøves. Vi liker å gjøre ting, og drar gjerne inn til en by og på sightseeing. Liker ikke bare "syden charter" butikker, bør føles litt ekte. Glad i koselige byer.
Håper dere har tips om hva dere anbefaler av de fire hovedalternativene.
Vi tar også gjerne mot tips om byer/områder vi bør velge innunder de fire alternativene. Og om dere har hotell/leilighetstips tar vi også gjerne mot det.
|