Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer man i barnebursdag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 13:56   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Hva serverer man i barnebursdag?

Lillemor blir 4 år den 25. og skal ha barneselskap for første gang og jeg er litt usikker på hva jeg skal servere? Har inntrykk av at pølse i brød og sjokoladekake er litt obligatorisk, men kunne godt tenke meg å høre om noen har alternative forslag. Jeg har laget "pølsesnurrer" noen ganger (deig med litt grovt mel og revet ost som trilles ut i tynne pølser og tvinnes rundt grillpølser) som jeg har servert sammen med oppskjærte grønnsaker og dipp (ketchup til ungene og gresk dipp til voksne). Lillemor liker dette, men har hatt litt følelsen av at andre barn har blitt skuffet over at pølsa ikke er servert i det vanlige pølsebrødet. Jeg orker ikke legge masse energi i å stå på kjøkkenet hvis 4 åringene uansett helst vil ha pølse med brød mener jeg..

Og hva med kaka? Der kommer jeg nok ikke utenom sjokoladekake for det har Lillemor bestilt, men kunne godt tenke meg å høre om noen har oppskrift på god sjokoladekake som barna liker?

Er det ellers andre ting som er vanlig å servere? Sist Lillemor var i barnebursdag var det både godteri og potetgull og brus i tillegg til pølser og kake. Ungene hang omtrent i gardinene etter 10 minutt, men sånn blir det vel uansett vil jeg tro..

Alle tips mottas med takk!

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.