Sv: Skolestart for 5-åringer?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ja, det hender du provoserer meg, fordi det virker som du i det siste har begynt å påstå veldig mye, uten å backe det opp med noe som helst. Jeg vil ikke si at det er selvantenning, ei heller at "morra di" er korrekt respons.
Når du skriver at "barn i Norge" holdes tilbake oppfatter jeg det som det da er en påstand som gjelder mer enn halvparten av alle barn i Norge. Ikke bare ditt, eller barna til dine venner. Og da syns jeg man bør ha litt mer enn egen magefølelse til å backe det opp med.
Jeg synser og mener og føler uten oppbakking fra forskere hver dag hele tiden.
Mulig det gjør at jeg ikke bør uttale meg i denne typen tråder, det har jeg ikke fundert på, men å kalle meningene mine idiotiske syns jeg er litt unødvendig likevel.
Jeg har ingen forskning å vise til nå heller, siden jeg stort sett er inne fra telefonen, og det er ikke så viktig for meg å backe opp meningene mine her at jeg kommer på å finne forskningsmateriell og statistikker når jeg kommer meg inn foran en pc, men om man ser på skoleresultater, ser man at Norge kommer dårligere ut i flere fag enn gjennomsnittet. Jeg mener vi trenger mer læring, mere krav til ungene og tidligere oppstart med en mengde saker.
Men jeg mener som sagt ikke at 5-åringene bør starte på skolen slik den er i dag.
Og jo, "morra di" er helt på lik linje med den innfallsvinkelen din.