Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolestart for 5-åringer?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 13:45   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det hender du provoserer meg, fordi det virker som du i det siste har begynt å påstå veldig mye, uten å backe det opp med noe som helst. Jeg vil ikke si at det er selvantenning, ei heller at "morra di" er korrekt respons.

Når du skriver at "barn i Norge" holdes tilbake oppfatter jeg det som det da er en påstand som gjelder mer enn halvparten av alle barn i Norge. Ikke bare ditt, eller barna til dine venner. Og da syns jeg man bør ha litt mer enn egen magefølelse til å backe det opp med.

Jeg synser og mener og føler uten oppbakking fra forskere hver dag hele tiden.
Mulig det gjør at jeg ikke bør uttale meg i denne typen tråder, det har jeg ikke fundert på, men å kalle meningene mine idiotiske syns jeg er litt unødvendig likevel.

Jeg har ingen forskning å vise til nå heller, siden jeg stort sett er inne fra telefonen, og det er ikke så viktig for meg å backe opp meningene mine her at jeg kommer på å finne forskningsmateriell og statistikker når jeg kommer meg inn foran en pc, men om man ser på skoleresultater, ser man at Norge kommer dårligere ut i flere fag enn gjennomsnittet. Jeg mener vi trenger mer læring, mere krav til ungene og tidligere oppstart med en mengde saker.
Men jeg mener som sagt ikke at 5-åringene bør starte på skolen slik den er i dag.

Og jo, "morra di" er helt på lik linje med den innfallsvinkelen din.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.