Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som bruker kontaktlinser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-14, 14:04   #1
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Noen som bruker kontaktlinser?

Jeg har brukt linser i mange år men egentlig har jeg ikke brukt mer enn to-tre ulike typer. De første jeg fikk var dagslinser, men på grunn av skjeve hornhinner og litt ukurant brytningsakse havnet jeg til slutt på månedslinser av merket Proclear fra Coopervison. Tror dagslinsene var Dailies fra Cibavison, og tilsvarende fra Johnson & Johnson et par ganger uten at jeg merket noe særlig fra eller til. Jeg har også prøvd en type månedslinse man kan bruke døgnet rundt i 30 dager som var grei nok i og for seg, men det ble med det ene prøveparet. Jeg ser bare ikke for meg at jeg kommer til å gå med linser døgnet rundt; det er deilig å få dem av seg også.

De siste fire årene er det kanskje ikke skjedd så mye nytt teknologisk, men jeg har altså ikke prøvd særlig mye. Jeg vil ha så skarpt og klart syn som mulig og at linsen ligger slik den skal er viktigere enn at jeg kan sove med dem eller at det er dagslinser man tar nye på hver dag.

Er det noen som har brukt linser lenge og har litt oversikt over ulike typer og hva som kan være verd å prøve?

Sist redigert av arrow : 30-01-14 kl 16:16. Årsak: tok feil av merket
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.