Hva mener FP - oppussing av rom
Etter 15 år i dette rekkehuset, har min kjære og jeg endelig fått anledning til å få pusset opp leiligheten skikkelig. Kjøkken og bad er allerede ferdige, nå gjenstår oppholdsrom.
Steg en er godt underveis. Prosjekt "gutterom," konstrueres i skrivende stund. Siden min mann og jeg er utstyrt med 20 tomler oss i mellom, har vi valgt å omfavne det velsignede faktum at noen folk vil være snekkere og elektrikere og slike fine ting, og de er dermed hyret inn.
Hva som skal gjøres i denne omgang - to gutter skal få hvert sitt gutterom og gangen mellom soverommene og bad, samt trappegangen ned til stue, skal pusses opp. Vi snakker bokstavlig talt, rive ned, røske ut, rekonstruere og bygge opp alt, absolutt alt.
I tillegg oppgraderes det hele elektriske anlegget fra standard "1973 billigst mulig," til standard "2014 - vi er tre nerder med tilsvarende datautstyr, og en unge som krever mye utstyr drevet av strøm." (For seinere i vår gyves det løs på stue og entre med samme dødsforakt.)

Og så gjenstår det et eneste, bittelite rom da, oppe i overetasjen - soverommet til Ernie og meg.
Vi blir ikke enige med oss selv - når vi først bruker grisemye penger på å oppgradere boligen vår fra "slitent 1973" til "moderne 2014" - skal vi da spise en ekstra pølse i slaktetida og pusse opp vårt eget soverom med, eller skal vi la det være med at gutta får det fint, og at gangen ikke ser ut som det har vært en tornado gjennom den, og "dette lampeopphenget her ser ut som rørlegger'n har gjort det!" (Sitat veldig morsom elektriker.)
Hva mener FP? 
Sist redigert av Inagh : 07-02-14 kl 18:54.
|