Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-14, 21:38   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det blir jo bare komisk når diskusjonen blir ned på detaljnivå om praktiske forhold. Altså, barn går med uniform i mange land. Det lar seg fullt ut uten for store utfordringer eller problemer sånn praktisk.

Det er ganske stor forskjell på skoleuniform i Sør-Europa og i Norge altså. Det er litt lettere å komme opp med en fornuftig uniformering i land der "tskjorte og bukse" er adekvat bekledning.

Eller man kan sammenligne seg med Storbritannia, der unge jenter trasker til skolen i småsko, skjørt og tynne strømper, januar som juni og fryser absolutt hele tiden. Jeg ser ikke helt den gjennomsnittlige norske forelder legge vekk Devold-trøya og Nøstebarn-jakken til fordel for "minste-felles-multiplum-kommunevedtatt-standard" på klær. Jeg innbiller meg rett og slett at norske foreldre har en helt annen bevissthet, og veldig andre krav, når det kommer til barnebekledning enn det som er vanlig i de aller fleste ikke-Skandinaviske land. Det er noe som har vokst frem av klimagitte behov, sammen med generelt god råd. Og disse klesvanene tror jeg vil være nær på umulig å overstyre med statlige eller kommunale pålegg.

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg vet i alle fall at jeg nok kunne akseptert et pålegg om skoleuniform hvis denne uniformen inkluderte Devold-genser og mellomlag av ull, men jeg hadde rett og slett boikottet uniformen om den ikke holdt samme standard og komfort som det jeg vanligvis kler ungene mine i.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.