Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du svømme?
Ja 185 97,37%
Såvidt/nesten 5 2,63%
Nei 0 0%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-07, 21:36   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du svømme?

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge at alle over en viss alder (i allefall alle som har fullført barneskolen) kan svømme. Men i det siste har jeg til min overraskelse oppdaget at dette ikke er tilfelle. Samboeren min går på et spesielt treningsopplegg på grunn av ryggproblemer, sammen med andre med ryggproblemer. I dag hadde det vært bassengtrening. Mange hadde ikke møtt, men av de som hadde møtt var det tre som ikke kunne svømme. Den ene var ca 50 år, og de to andre var født på 70-tallet. I tillegg har jeg nettopp oppdaget at en god kamerat av meg faktisk heller ikke kan svømme.

Siden det tydelig vis ikke er en selvfølge likevel, at voksne mennesker kan svømme, tenkte jeg å legge ut en liten spørris for å se om det er mange her som ikke er svømmedyktige.

Selv tenker jeg at det er en selvfølge at barna mine skal lære å svømme. Jeg baserer meg ikke på at de automatisk skal lære det på skolen, jeg tar selv ansvar for å lære dem det, på samme måte som de skal lære å sykle, knyte skoene sine og andre ting som jeg mener er allmennutdannelse. Det kan jo være forskjell på liv og død å kunne svømme, og jeg tenker med meg selv hvordan det ville være hvis barnet mitt falt i vannet og jeg selv ikke kunne svømme ut til henne. Så hvis jeg ikke kunne det til nå ville jeg i allefall tatt et kurs og lært det etter at jeg fikk barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.