Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Og denne undervisningen, den innbefattet 30 personer i 2-4 ulike fag/emner i 4-6 timer i løpet av en dag? Og gruppa var ikke den samme fra time til time? Ok, hvis det er tilfelle, da skal du jaggu få lov å mene noe om undervisning i skolen.
Jeg er selger og mye av min arbeidsdag består av undervisning. Alt fra 1-40 personer. Opptil 250 når jeg blir innleid til ulike studieinstitusjoner. Nye "elever" hver gang, med ulik bakgrunn. I tillegg til representasjon i helgene (enkelte kaller det fyll, fest og sosialt) for meg er det representasjon, jeg er med kunder dvs. jeg er på jobb! Kurs foregår gjerne på kveldstid etter butikkens åpningstid. Som selger blir du også ringt i butikkenes åpningstid da ekstrahjelpene som jobber etter kl 16 gjerne har tekniske spørsmål. Åpningstidene er 06.30-23.00.
Min jobb er ikke unik.
Det finnes mao yrkesgrupper som bedriver opplæring uten å ha gått lærerhøyskolen.
Jeg er enig med flere om at KS er på feil spor, men også med Emse mht martyrsynet enkelte lærere har på sin yrkesgruppe.
Sist redigert av Fløyel : 18-02-14 kl 01:29.
|