Akvariumsentusiaster?
Ja, har vi noen her? 
Det har seg slik at eldstemann fikk to gullfisker i det som visst heter Biorb-et-eller-annet. Et lite, sylinderformet akvarium av noe slag, hvertfall. Vi har ingen andre kjæledyr, og av helsemessige årsaker er det dessverre uaktuelt med noe som må luftes ut av huset, og undertegnede er ikke fan av gnagere av noe slag, eller arter som kan tenkes å gjenta det jeg sier. 
I hvertfall, så er gutten glødende interessert og leser nå alt han kommer over av akvariestoff. Så vi lurer på om vi ikke etterhvert skulle investert i et større akvarium til stua, sånn type møbelaktig. Jeg jobbet noen år i zoobutikk med god akvariumsavdeling i min ungdom, så jeg er ikke helt blank, men nesten.
Jeg har blitt anbefalt å holde utikikk etter akvarium på finn.no, og når jeg ser nyprisene på den slags så er jeg åpen for det. Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen her kan svare på:
- Er 200 liter en grei størrelse?
- Hvor mange guppy, tetra, eller platy og den slags enkle(?) fisker kan man ha i et sånt akvarium?
- Hva slags vedlikehold snakker vi om, sånn daglig og ukentlig? Fra zoobutikk-karrieren så kan jeg ikke si jeg husker vasking av akvariumene som noen høydar i arbeidsdagen...
- Hva gjør man med et akvarium om man reiser 14 dager på ferie?
- Og akvarium lukter i zoobutikk, men lukter det når man bare har ett akvarium hjemme..?