Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når bursdagen blir kjip

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-14, 12:06   #31
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når bursdagen blir kjip

Det er på samme måte i klassen til Ullungen, og det er kjipt. Vi har invitert alle jentene + jentene på tunet her, tilsammen 17. Det er et leven uten like, med et avsindig støynivå og herjing. Også her er det to av jentene (fra klassen) som ikke tar beskjeder, og som bare ikke klarer å være rolige (når det kreves), men konstant må egle/løpe rundt. Den ene kjenner vi fra bhg, hun har alltid vært sånn. Den andre har vi blitt ganske godt kjent med i løpet av året som har gått. En kjempekoselig jente, men det går litt i ball i slike anledninger.

Vi var fristet til å snakke med foreldrene til de det gjelder i forkant av årets feiring. Men som Polyanna skriver, er det vanskelig å ta opp dette, ettersom det er et år mellom hvert selskap. Og så hadde vi vel et håp om at det at de har blitt et år eldre, ville merkes på - heh - energien i selskapet. Dessverre ble det ikke slik; det var akkurat det samme som i fjor.

De fleste andre jentene i klassen har bursdag om sommeren, hvor de kan være ute, og mange feirer i Leos lekeland. Det blir mindre merkbart da. Men de jeg har snakket med, sier det samme.

Ullungen er robust og får ikke selskapet ødelagt av dette (enkelte andre måtte jeg skjerme, de ba selv om å få gå ut litt (hvor vi egentlig ikke skulle være), og jeg lot dem få lov til det. Men hun liker det ikke, og etter fjorårets selskap (1. klasse), sa hun at hun mye heller vil feire sammen med de nærmeste venninnene (3-4) neste år. Dette har hun holdt fast ved hele året, men da bursdagen nærmet seg, klarte jeg å overtale henne til å invitere alle i år også. (I inkluderingsøyemed - selv hadde jeg ikke det minste lyst.)

Etter årets selskap, sier Ullungen igjen at hun ikke vil holde slike bursdager mer. Hun koser seg ikke (selv om hun ikke tar skade av det heller). Jeg er tilbøyelig til å la henne få lov til å slippe, og få den feiringen hun ønsker seg til niårsdagen.

Sånn ellers, Tjorven, synes jeg at det høres ut som en fin løsning å ta det opp med foreldrene til de det gjelder.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.