Hvilke varianter av grønnsaker liker dine barn?
Jeg spiste lite grønnsaker som barn, men det er akkurat som det ble slått på en bryter da jeg rundet 18 - som voksen elsker jeg grønnsaker i alle former og varianter.
Barna mine er ikke veldig glad i grønnsaker til tross for at det er grønnsaker i ulike varianter på middagsbordet (og som mellommåltider) hver eneste dag. Og vi voksne spiser grønnsaker daglig og er sånn sett gode forbilder.
Jeg vet at smaksløkene til barn er annerledes enn hos voksne, og jeg håper at bryteren slås på hos mine barn når de blir voksne, men fram til det vil jeg likevel veldig gjerne at de spiser mer grønt.
Eldste kan spise kokte erter, gulrøtter og brokkoli - men vi snakker beskjede mengder. Yngste elsker rå gulrøtter og spiser det så og si daglig. Begge liker mais. Men that's it.
Jeg er ute etter både tips om hvordan grønnsaker kan kamufleres i barnevennlige middagsretter og tips til åpenlys (!) servering av grønt i retter som dere har god erfaring med at barna deres liker.