Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen kloke hoder som kan hjelpe med spørsmål angående fedrekvote?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-14, 14:24   #1
Navigatør89
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2014
Navigatør89 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen kloke hoder som kan hjelpe med spørsmål angående fedrekvote?

Hei.
Jeg er litt rådvill og setter stor pris på svar som kan hjelpe meg med å løse "floken" jeg nå skal prøve å beskrive.

Jeg jobber som styrmann og arbeider i perioder på 4 uker og har 4 uker avspasering. Vi lurte lenge på hvordan jeg skulle løse ut fedrekvoten min, men fant ut at det mest økonomiske var at jeg tok permisjonen i friperiodene mine. Jeg har allerede hatt første del av fedrekvoten på 3 uker i mars, og har tre perioder på 3 uker igjen.

For en liten stund siden, altså etter jeg søkte om permisjon søkte jeg på en stilling på land, og fikk i dag en telefon om at jeg fikk jobben. Dette er jeg veldig glad for, for dette er en jobb jeg har hatt lyst på lenge, og den gjør at jeg får mer tid hjemme med familien min.

Men så er det dette med fedrekvoten da, for denne jobben skal jeg begynne i mens den planlagte permisjonen skal løses ut. Jeg har ikke gitt beskjed til den nye arbeidsgiveren enda, for jeg kommer ikke til å forlange å ta permisjon i en ny jobb, da denne jobben gjør at jeg får mer tid med sønnen vår uansett. Men sett fra et økomomisk ståsted, ser jeg helst at samboeren min kan overta de ukene jeg har igjen, da hun ikke begynner i jobb igjen før 1. August.
Er klar over at det er strenge regler for overføring, men det må vel vises skjønn i enkelte tilfeller.
Hvis ikke, er det da mulig å "spare" disse resterende ukene, slik at jeg kan ta de ut neste år? Eller vil jeg rett og slett miste retten på fedrekvoten som gjenstår?

Håper på at noen kan ta seg tid å lese dette innlegget, og gjerne komme med konkrete svar eller ideer.

Navigatør89 er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
fedrekvote, foreldrepenger, jobb, pappapermisjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.