Sv: Hva har dere i påskeegget?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Nei, den var ikke ment mot Taien, altså. Men av og til kan man finne det betimelig å minne folk på at selv om man kan ha glede av og bli inspirert av ditt eller datt andre på FP ser ut til å ha glede av, så blir totalen helt overveldende om man skal la seg inspirere av ALT.
Ingen kan grave i hagen som Harriet Vane OG trene som Divine OG lage mat som Nextlife OG ha det like strøkent hjemme som Hyacinth OG ha like mange juletradisjoner som Dixie OG jobbe som Candy OG være like oppdatert på interiør som... dere ser hvor jeg vil... samtidig.
Det er jo helt klart. Jeg gikk på litt det samme når jeg fikk mitt første barn og plutselig fant ut at jeg sammenlignet henne med et fiksjonelt barn som var satt sammen av hva alle de andre babyene på samme alder på et internettforum klarte. Tilsammen ble det jo et slags perfekt barn som bortimot både snakket og gikk rett etter fødsel. Dette hadde sikkert sammenheng med at jeg var førstegangsmor og usikker på meg selv, i tillegg til at jeg var totalt utkjørt og ikke følte at jeg klarte alle de tingene man liksom skal klare.
Det sagt, så gikk det greit for meg etterhvert å erkjenne at jeg faktisk ikke kunne klare alt og at ikke alt barna mine gjorde/ikke gjorde var basert på mine handlinger. Så jeg tenker at det også er viktig å ta personlig ansvar for hvordan man ønsker å ha det mentalt.
|