Cake pops på veldig enkel måte
Jeg har lyst å imponere med cake pops i flaggets farger på 17. mai. Men selv om det ikke skorter på tid, så skorter det på overskudd, og dette er egentlig ikke noe jeg bør priorietere. Men ungene kan hjelpe meg.
Det må være sabla enkelt. Da jeg nettopp fikk et akutt behov for sjokolade etter middag og lurte på om jeg skulle tine en Menuett, den eneste kjøpekaken jeg synes er god, kom jeg på at det kanskje går an å lage cake pops av den? Den er jo veldig klissete.
Hvordan lager man slike? Jeg har gjort det én gang før. Min eldste hadde fått en sånn Toro-pakke av farmoren sin. Resultatet hadde glidd rett inn i mislykkede kaker-tråden. Jeg så et bilde av noen som hadd stukket de pinnene i isopor for å la glasuren stivne. Det så lurere ut enn slik vi gjorde det, nemlig å sette dem på bakepapir i kjøleskapet. (Og ja, de hang fast.)
Jeg har sånne mini-muffinsformer i skapet. Tenker å bruke dem framfor pinner. Skal man bare trille kuler av kake og blande med smeltet smør? Leste noe sånt en gang.
Og glasuren: Smeltet hvit sjokolade? Bare det? Blandet med noe? Jeg har rød blå wiltonfarge som jeg aldri har brukt. Kan jeg bruke det?
|