Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke-røykere får en uke ekstra ferie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-14, 13:06   #33
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferie

Jeg har to kollegare som konsekvent stempler seg inn og deretter går umiddelbart ut for å røyke. Tilsvarende på slutten av dagen, så slås pcen av og lyset på kontoret slukkes før de går ut for å røyke, og deretter går inn igjen og stempler ut for dagen. Helt åpenlyst. Så tar de 1 røykepause i timen i tillegg. Det provoserer meg noe inni hampen og jeg har problemer med å oppføre meg trivelig til dem. Disse to bruker også mye tid i kaffekroken, laange lunsjer og printer ut hauger med privat dritt på printeren, så det at jeg ikke smiler helt ekte når jeg hilser handler jo selvfølgelig om mangelen på arbeidsmoral ikke selve røykingen.

Jeg har røkt litt selv tidligere (type 2-3 sigg ila arbeidsdagen), men i dag kobler jeg av med andre ting hvis jeg trenger en pause. Kaffeskravvel, avislesning, eller en tur ut i sola for å spise is. Tror det går sånn opp i opp tidsmessig. Pauser/avvkobling har jeg behov for, jeg jobber bedre når hodet er luftet i noen minutter uavhengig av hvilken måte jeg "lufter" på.

Forøvrig oppsummerte Else det godt.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.