Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 15:02   #1
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Idiotsikker muffins-oppskrift (eller annen idé)?

Jeg har aldri vært noe kakemenneske og er en tilsvarende ELENDIG baker med tilsvarende elendig bakeutstyr. Men en gang i året må jeg til pers: når poden skal feire bursdag på skolen.

I fjor bakte jeg rullekake. Tilbakemeldingene var utelukkende positive, men jeg strevde og plundret og bannet noe så intenst over den rullekaka at jeg lovet meg selv å aldri gjøre det igjen. Der har dere omtrent nivået.

I år har jeg tenkt på å lage muffins. De er jo lette å transportere, krever ingen oppdeling, og er noenlunde renslige å spise. Jeg har sett bilder av muffins pyntet med en "hvit sandstrand" av melisglasur, en drinkparaply kokett på snei og en lett henslengt seigmann under paraplyen. De så kule ut og jeg tror kanskje det er innenfor hva jeg kan klare.

Men jeg må jo fortsatt bake muffinsen, og ser for meg alle mulige katastrofer (for mye stekt, for lite stekt, røre som flyter ut over alle grenser etc. etc.). Så er det noen som har en garantert idiotsikker muffinsoppskrift? Jeg trenger ca 30 stykker og har bare papirformer.

Eventuelt er jeg åpen for andre idéer i kategorien idiotsikker – men jeg eier ikke en kakeform og har egentlig ikke en skikkelig langpanne heller, så mulighetene er temmelig begrensede.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.