|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tog til Syden
Servicen ombord er som sagt en liten del av det totale servicekonseptet til flyselskapene, selv om det er det kunden merker oftest ettersom uregelmessegheter heldigvis er av unntakene. Du merker forskjellen den dagen da det oppstår uregelmessigheter i form av kansellerte flyvninger, forsinkelser osv.
Vel, så lenge de fleste som jobber for disse selskapene finner seg i å jobbe under slike vilkår bare for å kunne jobbe i flyselskap, så er det ikke mye å gjøre annet enn å håpe at flest mulig av dem slutter og forteller hvor ille det egentlig er, og det er det som skjer. Derfor har disse flyselskapenes stort sett bare pur-unge ansatte som bruker jobben som springbrett til noe bedre, og til oppgaver som må utføres av andre, så leier de inn hjelp.
Tenker du på fagforeningsavtaler og regelverk? Jo, det finnes hos de store seriøse flyselskapene. Men selv jeg som jobber i SAS er ikke omfattet av f.eks. arbeidsmiljøloven. Vi er unntatt fra den, ettersom det ikke ville vært mulig å ha personell ombord i fly dersom den skulle følges til punkt og prikke. Bl.a. i forhold til støy, rett på matpauser, arbeidstid m.m.
__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." |
![]() |
![]() |
|
|