Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Elimineringsdiett

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 15:20   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elimineringsdiett

Jeg går på streng diett nå, bare fordi magen har vært så uhorvelig trøblete i lang tid sammen med kronisk krystallsyke. legene hjelper jo aldri med noe... ikke har de noen meninger om kosthold heller så da må jeg prøve ut litt selv.

Har diagnosene:
PCO
Kronisk krystallsyke
Irritabel tarm (ihvertfall symptomene og mest sannsynlig)

Jeg har nå skrevet matdagbok og spiser

grønnsaker av alle slag
raps, kokos og olivenolje
kokos (melk og revet)
nøtter
frø
kakao
havregryn som bløtlegges
kyllingkjøtt
bær

fisk og kjøtt (men tror jeg kanskje reagerer på det, spes fisk)

Holdt meg helt unna melk, mel, soya og egg og nesten all sukker/søtning

Er det skummelt å gå på sånn diett for lenge, eller får jeg i meg det jeg trenger?

Magen min virker mye bedre, har jo slitt så veldig med forstoppelse, slim og blod og svimmelheten har også vært endel bedre, men fått noen kraftige utslag innimellom. Litt tidlig å si om det henger sammen med svimmelheten, men magen var det viktigste. Må jo innføre litt mer mat igjen etterhvert en etter en da. Flere som har prøvd seg frem på denne måten?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.