Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?
av noen og Downfall.
Her byttes kjøkkenkluten daglig, og det skyldes at vi har mange små som søler en god del ting som gjerne lukter om det blir liggende for lenge i kluten (eksempelvis grøt, juice, banan, melk og andre unevneligheter). Akkurat i dag har jeg byttet klut to ganger, men det skyldes at jeg tørket over alle tripp trappstolene etter at jeg hadde tørket av bordet, og de var ikke rene, for å si det mildt (de burde ha vært vasket hver dag, men det verken gidde jeg ei heller har jeg tid til det). Så da tok jeg en ny da jeg skulle tørke av kjøkkenbenken etterpå (nederste trinnet på tripp trappene er jo nesten-gulv så da syns jeg det er innenfor å ta ny fille altså).
Det hender jeg bytter klut dersom jeg vet at det er kommet rått kjøttsøl på benken eller andre ting jeg ikke vil gni utover, men i hovedsak holder det med en ny klut for hver dag (og dersom jeg har glemt å hive gårsdagens klut til vask lukter den skikkelig ille så det er liksom ikke et alternativ å bruke den flere dager på rad nå som den rasker over så mye rart).
|