Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvordan lykkes med gladioler?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-14, 23:03   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lykkes med gladioler?

To år på rad har jeg mislykkes med gladioler. For to år siden plantet jeg nok løken for sent, for da kom det aldri noen blomster. Det så ut som jeg hadde satt purre i bedet. Året etter kom det nydelige blomster, men på stengler som nærmest vokste horisonttalt; det så ut som alle gladiolene hadde vært på fylla i ung alder og aldri helt hadde nådd en tilstand av edruelighet. Jeg endte opp med å klippe dem så snart blomstene kom og ha dem i vase på stua i stedet. Fint nok det, men ikke egentlig intensjonen.

Så altså: hvordan får man til vakre gladioler som vokser loddrett i bedet?

(Nei, jeg gadd ikke prøve i år, men jeg vil gjerne forsøke til neste år, hvis noen kan gi meg håp om vakkert resultat.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.