Førsteklassinger får ikke ha med pennal
Går det litt for langt når førsteklassinger ikke får ha med eget pennal fordi man er redd for å skape kjøpepress? Eller er det helt greit?
Sitat:
Rektor Laila Bragstad forklarer at skolen har bestemt dette for å få ro i klasserommet og mindre kjøpepress blant foreldre og elever.
http://www.t-a.no/nyheter/article100...e#.U_InyWPdZ3H
Jeg syntes det hørtes litt leit ut, jeg - husker hvor stolt Vesla var når skolesakene ble handlet inn, puttet i sekken og tatt med på første skoledag. Hvorfor akkurat pennal? Det var da en evig greie om skolesekker også i begynnelsen husker jeg, etter førsteklasse, hvor man ville ha den sekken som blinket og hadde snøkrystallrefleks, eller noe slikt. Og hvorfor forstår tredjeklassinger (som det nevnes i artikelen får ha med eget pennal) prinsippet om at man skal unngå å skape kjøpepress bedre enn førsteklassinger? Min erfaring er vel at kjøpepresset kom etterhvert, i førsteklassen var det mest akking og oiing over bling og paljetter og blinking og slikt, ikke merke eller pris.
Fikk din førsteklassing ha med pennal i dag?