Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Knappe-mammakveld er teit. Urteit.
Men mammakveld og pappakveld? Hvorfor skulle det være teit? Jeg har lest argumentene, men synes argumentasjonen er i overkant surmaga. Oppdeling av mamma/pappakveld gjør det lettere å møte opp enn den mer generelle "foreldrekveld" (som for meg ville blitt lest som at vi burde komme begge to og dermed måtte ha barnevakt). Det er aldri dumt å kjenne de andre foreldrene i klassen. Selv om jeg kan gå på 1-2 mammakvelder i løpet av et år, betyr det faktisk ikke at jeg IKKE kan gå på fotballkamp med gutta eller møte foreldre i par resten av året... Jeg har ingen omgangsvenner blant foreldrene til ungene, men klarer fint å være sosial med dem innimellom likevel.
Som lærer, må jeg si at det har vært mye enklere å ta tak i problemer + få et bedre nettverk rundt klasser der foreldrene kjenner hverandre godt. Det er mye lettere å ta en telefon til en forelder du har snakket med i en sosial setting enn en du bare er på nikk med på et foreldremøte. For ungdomsskoleforeldre er det ihverttfall veldig ok å ha lav terskel for å ringe hverandre, eller diskutere litt mer enn lekser og vennegrupper.
|