Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært på besøk i fengsel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du væt på besøk i fengsel
Ja, det har jeg 43 25,29%
Nei, det har jeg ikke 125 73,53%
Vil ikke avgi svar, men vil se resultatet. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-07, 12:03   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært i fengsel?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Svært mange innsatte kan ikke nrosk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Har aldri vært i fengsel eller på besøk i fengsel. Ikke kjenner jeg noen heller, så jeg lever nok i en beskyttet og lovlydig boble.

Jeg har saker jeg brenner sånn for at jeg er villig til å demonstrere ulovlig for det, og dermed risikere fengselsopphold, men ellers er jeg lovlydig og skikkelig.

Jeg skulle ønske at fengselsoppholdet ble brukt mer kosntruktivt og tilpasset enn hva jeg har inntrykk av at er tilfelle. Svært mange innsatte kan ikke nrosk, de kan ikke lese eller skrive (gjelder mange av de etnisk norske også), mange har ikke engang fullført grunnskolen. Svært mange har ADHD, mange har kjipe opplevelser fra skole, hjem og fosterhjem. Jeg tror det er god samfunnsøkonomi å bruke fengselsoppholdet til terapi, skolering og planlegging av livet etterpå, sosialt og karrieremessig.

Og nei, det er ingen ferie å være frarøvet friheten.

Jeg signerer dette.

Jeg "kjenner" mange som har sittet i fengsel (fordi jeg har vært frivillig i Bymisjonen), men har aldri vært på besøk hos disse -bare vært der for dem når de kom ut igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.