Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flekkfjerner til ull

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-14, 14:12   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Spørsmål

Flekkfjerner til ull

Jeg har tidligere brukt flytende gallesåpe som jeg har kjøpt på Nøstebarn. Har som regel bare sprutet en dasj sammen med vaskemiddelet og vasket på ullprogram. Resultatet har omtrent alltid (med unntak av noen skikkelig gjenstridige bæsjflekker da eldste var liten) vært bra og flekkene har forsvunnet etter en vask.

Vel. Nå har de sluttet å selge gallesåpe hos Nøstebarn fordi den visstnok satte flekker på ulltøy som ikke var Nøstebarns eget (ikke min erfaring), og i stedet har de laget en organisk flekkfjerner som man kan spraye rett på flekken. Og det er jo fint, men den virker ikke. Jeg sprayer og lar det ligge en stund før jeg vasker det (som det står på flasken) og når jeg tar det ut ser flekkene ut som de gjorde før jeg vasket det. Ergo en helt meningsløs prosedyre og et meningsløst produkt .

Så hva gjør jeg da? Er det virkelig slik at gallesåpe setter flekker/misfarger ulltøy av behandlet type? Får jeg kjøpt flytende gallesåpe et annet sted, slik at jeg får bort gjenstridige smoothieflekker fra min yngste sønns ulltøy (sånn går det når barnehagen har avviklet kaker i bursdag og heller serverer frukt ).

Anybody? Somebody? Hjælp!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.