Sv: Middag borte med barn (5-10 år)
Opprinnelig lagt inn av Libra, her.
Vanskelig å finn en god overskrift. Men, det jeg lurer på er hvordan dere som har mindre barn, sånn ca mellom 5-10 år, synes det er å bli invitert hjem til hus hvor det ikke bor barn i samme alder.
Jeg har lyst til å invitere et par med barn i den alderen til hverdagsmiddag. Men jeg innbiller meg at det kan oppleves som pes for de voksne og dø-kjedelig for ungene.
Jeg spør her fordi vi ikke kjenner hverandre godt nok til at jeg vet om de er typene til å svare ærlig hvis jeg spør.
Er en slik setting mer pes enn hygge? Og er det mulig å tilrettelegge slik at det blir hyggelig for både store og små inviterte?
Jeg opplever at de fleste barn synes det er ganske kjedelig å sitte lenge til bords - vi sitter ikke så lenge men løser det ved å spille spill til middagene våre ofte, gjerne bare kort. Det kan jo være en ide og ihvertfall ha ett spill til barna når de er ferdige med maten. Eventuelt at de kan få gå ifra og at det er noe hyggelig for dem å gjøre. Litt hyggeligere enn at de får sette seg med ipad/tv...
|