Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-15, 00:08   #11
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Åja, det husker jeg godt. Det var i 8. klasse. Jobbet på Diplomat Hotell i Bodø. Gikk to dager sammen med damene som vasket hotellrommene. Det var sånn passe morro husker jeg, men damene var veldig hyggelige så ikke helt ille heller. De neste to dagene var jeg sammen med vaktmesteren. Vi hang mye rundt å snakka med folk, og jeg fikk sett de utroligste stedene av hotellet. Den siste dagen var den gjeveste. Da var jeg på kjøkkenet. Jeg har alltid elsket å se folk lage mat, og har sett på Ingrid Espelid og andre matlagingsprogrammer på TV så lenge jeg kan huske. Fikk lov å stå å smøre rundstykker og smørbrød til lunsjkundene i restauranten. De hadde sånn smørbrødbord til lunsj, så lærte mange klassiske "pynte smørbrød"-triks. De triksene lærte jeg videre til to søskenbarn under konfirmasjonen min, og vi stod å smurte smørbrød til alle kaffegjestene dagen etter konfirmasjonen. Det aller gjeveste var dog at jeg fikk lage en kake, helt alene! De hadde nemlig et ekstra fint og stort lunsjbord i restauranten på lørdager, og det var mange som hadde som tradisjon å komme dit for å spise smørbrød og kaker, og drikke kaffe/te etter lørdagsshoppingen. Kakebordet var stort og lekkert, og der var MIN kake også (jeg stakk innom å sjekket dagen etter )! Kjempestas. Hvis jeg ikke husker helt feil var det en bløtkake med jordbær og bringebær. Fikk skryt for sukkerbrødet mitt og greier.

Fikk en krystallvase med hotellnavnet inngravert på i gave etter arbeidsuka. Den står på rommet mitt hjemme hos mamma fremdeles.

Endret for å skrive at hotellet het Diplomat, ikke Grand... Tydeligvis ikke alt jeg husker så nøyaktig.

Sist redigert av Njulaif : 17-01-15 kl 13:04.
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.