Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 20:39   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Forhistorie:
Da vi flyttet hit for 4,5 år siden, ble vi kjent med en familie oppi gata. Vi er blitt veldig gode venner. Moren i familien og jeg er blitt nære, gode venninner og mine unger leker veldig mye med hennes yngste (som er bare noen mnd yngre enn våre). Hun har en voksen datter på 18, som jeg snakker med som en tante, og hennes mellomste på 15 har virkelig tatt oss inn i varmen. Det er han det handler om. Han har en del utfordringer (men ingen klar diagnose) og er bl.a. veldig var på fremmede. Men han har virkelig tatt til oss og godtar oss helt og fullt. Vi er på hytteturer sammen om sommeren og i sommer har vi leid hus sammen i en uke.

Han skal altså nå konfirmeres. Og her kommer "problemet" mitt inn. Hva skal vi gi? Han sparer til noe bestemt, så vi vil gi penger.
Vi skal ikke i konfirmasjonen (de skal bare ha nærmeste familie) men jeg skal hjelpe til med forberedelser, underveis i konfirmasjonen (servering, rydding osv) og jeg skal synge. Jeg vet ikke om dette spiller noe rolle altså, og jeg VET virkelig ikke hvor mye som er ok å gi? Vi har jo som de fleste vet, veldig dårlig råd, men vi vil ikke oppfattes som "kjipe" heller.
Hva synes dere?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.