Sv: Greit om partner jobber redusert?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Vi er en familie og har gjensidig forsørgerplikt, felles økonomi og felles hus og barn. Noe sånt hadde vært et felles prosjekt, og det hadde vært en selvfølge at det fortsatt var alle penger inn i fellespotten fra begge to uten at man tenkte mer over det.
Tanken å jobbe redusert for å sitte på cafe er veldig fjern for oss da, det har vært studier det har vært snakk om. Jeg har nå innmeldt mulig inntektsreduksjon til min mann for å ta noe mer utdanning. Vi er sammen om sånt.
Studier, sykdom og felles forståelse av at vi trengte noe mer tid for å følge opp barn hadde vært gode årsaker her i gården.
Veldig enig med Katta kjenner jeg... Og - dette blir hypotetisk, ingen av oss har noen gang jobbet reelt redusert. Men i en periode, når jeg skrev masteroppgave, var det helt avklart at mer av "hjemmearbeidet" lå på ham, og nå, når jeg er ferdig med det prosjektet, skal han få mer tid til å skrive og slikt, siden han har en runde igjen med "oppgradering" før han føler han er "i mål" profesjonelt. Nå planlegger jeg å starte på en bachelor til høsten, og forutsetningen for det er at begge var enige om det - ikke for at jeg skal jobbe redusert, men fordi det vil ta av fellestiden innimellom.