Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Jeg kjenner ingen vegetarianere som gir inntrykk av å være så rigid som det du beskriver i HI, så jeg er nok blant dem som ville stusset over kontrollbehovet ditt. Det du beskriver er mer i tråd med det jeg forbinder med cøliaki eller alvorlig matallergi, og det er jeg ikke vant til at folk krever i andre sammenhenger. Jeg måtte nok ha fått det forklart at du ville at maten skulle behandles på en slik måte; jeg hadde ikke skjønt det av meg selv bare fordi du sa du var vegetarianer.
Her er nok jeg også. Enda jeg er en sånn som krever at folk ikke bruker samme redskaper på mat jeg skal spise, og på brød. Men at hendene ikke skal ha spor av å ha vært borti kjøtt, hadde jeg nok ikke tenkt på som like naturlig. Men det er fordi jeg ikke automatisk tenker så langt som til at veganisme er omtrent som religion når det kommer til håndtering av mat. Hadde jeg selv skullet være vegetarianer er det jo av hensyn til planeten, ikke fordi jeg ikke vil få i meg spor av dyr. Så dette var absolutt opplysende for min del. Lykke til med venninnene dine!