Katten Lilly halter plutselig
Har to katter som begge er jenter og som begge har begynt å gå ut. Ene pusen er mye ute og er veldig tøff ute. Andre pusen er tøff inne og er engstelig ute og sitter mest rett utenfor verandadøren. I dag har jeg vært hjemme og døren har stått på gløtt mens de har løpt litt ut og inn. Ingenting spesielt har skjedd med Lilly siden hun har holdt seg rundt meg i hele dag og kun luftet seg rett utenfor døren. Eneste var at hun hylte og freste og kranglet litt med en inntrenger-nabokatt i dag tidlig men dette var timer før hun begynte å halte. Jeg så hun løpe og hoppe etter den episoden.
Plutselig da snuppa kom hjem kom Lilly gående halt over gulvet. Hun vil ikke trakke nedpå med bakfoten. Jeg prøvde å se forsiktig på bakfoten og den ser litt hoven ut og hun skrek da jeg forsøkte å ta på den. bortsett fra halting er hun våken og klar og spiser og virker ikke preget når hun ikke bruker foten.
Men hva kan ha skjedd? Og bør det sjekkes hos dyrlegen med en gang eller dette noe som kan gå over av seg selv? Leste litt på nettet og det sto at så lenge ikke katten er smertepåvirket og virker dårlig kan man se det an et par dager... Stemmer dette. Vil nødig la henne lide og vil gjøre det rette, Men kjenner også at å skulle betale flere 1000 kr for at dyrlegen sier ja tja vi ser det an litt, ikke er noe jeg vil/kan gjøre nå.
Erfaringer?