Dere som trener hardt mer enn 3 ganger i uken - hvordan legger dere det opp?
Jeg har en antagelig helt urealistisk frykt for å bli overtrent, og en aldeles undervurdert risiko for å bli skadet igjen. Men som stoda er nå, trener jeg blodhardt to ganger i uken, tirsdag og torsdag eller fredag. Det er bootcamp ute og PT inne, kombinasjon av styrke og kondisjon med høy puls. Det er altså sånn at jeg presser meg til det svartner og jeg er alltid støl, egentlig. 
I tillegg trener jeg yoga fast mandag morgen, og prøver (med særdeles vekslende hell ) en løpetur/skitur i helgen.
Nå skal bootcamptreneren min bli trener på heltid, og jeg vurderer å droppe PT-en og bare bruke henne. Men hvordan skal jeg trene da? Er det rom for en så hard økt til i uken, og kan det være dager etter hverandre? Idéelt hadde jeg tatt en runde på lørdag eller søndag, men vi er jo stort sett bortreist i helgene, så det er vanskelig å gjøre fast. Hva er ellers alternativet? Jeg har slynger og Internettet, men jeg ser at det er vanskelig å motivere seg for det dagene mellom de harde øktene.
Jeg skulle gjerne lagt inn løping i midtdagene, men knærne virker foreløpig bare ikke. Det blir maks 5 km én gang i uken, og det føles nokså meningsløst (eller kanskje mest frustrerende).
Hva gjør dere som trener hardt hver dag? Hvor lang tid har dere brukt på å tåle det?
|