Sv: Har du fått prikker på førerkortet?
Nei, ingen prikker og ingen bøter annet enn 2 parkeringsbøter: Ren forglemmelse den ene gangen (brukte å være gratisparkering) og soneparkering i Bergen den andre gangen (totalt ukjent begrep for meg, dessuten fikk jeg beskjed fra bekjente om at det var greit å stå der, men jeg burde jo ha sjekket selv).
Har blitt forfulgt av sivilt politi én gang, og de skremte livet av meg da det var midt på natta og jeg kjørte på øde veier. Trodde det var skumle folk og ble letta da de slo på blålysene og vinket meg inn (etter å ha kjørt etter meg i flere km uten at jeg overtrådte veitrafikkloven på noe som helst vis bortsett fra i slutten da jeg ikke lenger turde å blinke når jeg skulle svinge og la meg midt i veien for å forhindre dem i å kjøre forbi fordi jeg trodde de skulle rane meg). De fikk passet sitt påskrevet da de kom opp til bilen min uten uniform og uten å vise politibevis så jeg ba faktisk dem om legitimasjon De sjekket førerkort, vognkor og lyste inn i bilen min og sa at det hadde vært en del tyveri av slike biler i området og at det var grunnen for at de stoppet meg. Jeg vet ikke om jeg kjøpte den akkurat, men det var nå greit nok.
Så har jeg blitt stoppet to ganger i promillekontroll, og knoter alltid veldig med den der blåsedingsen, men det blir heldigvis alltid grønt.
|