Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unge utenfor arbeidslivet - NAVere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-15, 01:55   #21
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge utenfor arbeidslivet - NAVere

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg er også redd for at forskjellene i samfunnet vårt øker og vil fortsette øke. Og at dette forsterkes veldig av en voksende, utdannet middelklasse som skal kjøpe seg ut av alt som er kjedelig. Jeg tror at flere av oss burde vaske gulvene våre sjøl, vedlikeholde hyttene våre sjøl og male husene våre sjøl (eller få ungene våre til å gjøre det), blant annet for at de manuelle arbeidsoppgavene skal ha status som noe annet enn "noe kjedelig som de andre kan gjøre".

Dette.
Det er jo søren ikke rart at de unge forventer gåseleverkanapeèr på sølvfat all den tid de lever i miljøer om har polakker til å legge brostein og vaske hus siden mor og far ikke har tid til slikt.
Jeg vet at mage er uenige med meg, men å pushe unge inn i yrkeslivet på et tidlig tidspunkt (men selvfølgelig ikke slik at det går ut over skolegang) er slett ikke så dumt. De lærer arbeid vs. penger, de får andre autoritetspersoner å forholde seg til enn foreldre og lærer, og ikke minst lærer de at innsats lønner seg.

Jeg kjenner forøvrig utrolig mye flott ungdom som står på både for seg selv og o organisasjoner o.l, og vil bare minne om at det er mange som fikser livet og kravene helt fint.

Jeg synes Kim Larsens Smukke unge mennesker er en herlig sang som beskriver de fleste unge og ungdomtiden så fint.
De smukke unge mennesker
Larsen, Kim Larsen, Kim
Komponist Tekst

De kom flyvende med storken
til dette Gudsforladte sted
Fra alle fire verdenhjørner
hvis vi ta´r det hele med.

Og nu er de blevet voksne
ligner ikke mere sig selv
Stemmerne er forandret, men
vi kender dem alligevel.

Åh, de smukke unge mennesker
Pludselig er de stukket af
som legesyge sommerfugle
den allerførste sommerdag.

Hvad det er de vil med livet
det kan kun de selv forstå.
Da, da, da
Åh, disse smukke unge mennesker
gid de længe leve må!

Der var nogen som blev tilbedt
andre måtte nøjes med
digitale vuggestuer
og tilfældig kærlighed.

Å de smutter før man ved det
pludselig er de stukket af
som legesyge sommerfugle
den allerførste sommerdag
Da, da, da
gid de længe leve må!

Der var nogen som blev elsket
andre måtte nøjes med
digitale vuggestuer
og tilfældig kærlighed.
Da, da, da
gid de længe leve må!

(Kilde: youtube.com)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.